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「1973공정거래법(Fair Trading Act 1973)」

최종 개정일: 2015년 11월 5일

□ 개 요 1948영국의 독점규제법과 1965독점 및 합병법을 대체하면서, 이 법들이 다루었던 문제들과 관련 문제들을 다루기 위하여, 그리고 1956독점규제법(the Restrictive Trade Practices Act 1956)과 1968독점규제법(the Restrictive Trade Practices Act 1968)을 개정하기 위하여 이 법은 제정되었다. 그리고 피라미드형식의 판매나 이와 유사한 무역형태와 관련된 조항을 신설하였고 1968상품공시법(the Trade Descriptions Act 1968)의 제30조2항에서 4항까지의 내용을 대체하는 조항을 신설하였다.

PART I INTRODUCTORY

8 Monopoly situation in relation to exports.

(1) For the purposes of this Act a monopoly situation shall be taken to exist in relation to exports of goods of any description from the United Kingdom in the following cases, that is to say, if—

(a) at least one-quarter of all the goods of that description which are produced in the United Kingdom are produced by one and the same person, or (b) at least one-quarter of all the goods of that description which are produced in the United Kingdom are produced by members of one and the same group of interconnected bodies corporate; and in those cases a monopoly situation shall for the purposes of this Act be taken to exist both in relation to exports of goods of that description from the United Kingdom generally and in relation to exports of goods of that description from the United Kingdom to each market taken separately.

(2) In relation to exports of goods of any description from the United Kingdom generally, a monopoly situation shall for the purposes of this Act be taken to exist if—

(a) one or more agreements are in operation which in any way prevent or restrict, or prevent, restrict or distort competition in relation to, the export of goods of that description from the United Kingdom, and (b) that agreement is or (as the case may be) those agreements collectively are operative with respect to at least one-quarter of all the goods of that description which are produced in the United Kingdom.

(3) In relation to exports of goods of any description from the United Kingdom to any particular market, a monopoly situation shall for the purposes of this Act be taken to exist if—

(a) one or more agreements are in operation which in any way prevent or restrict, or prevent, restrict or distort competition in relation to, the supply of goods of that description (whether from the United Kingdom or not) to that market, and (b) that agreement is or (as the case may be) those agreements collectively are operative with respect to at least one-quarter of all the goods of that description which are produced in the United Kingdom.

PART II REFERENCES TO CONSUMER PROTECTION ADVISORY COMMITTEE

13 Meaning of “consumer trade practice”.

In this Act “consumer trade practice” means any practice which is for the time being carried on in connection with the supply of goods (whether by way of sale or otherwise) to consumers or in connection with the supply of services for consumers and which relates— (a) to the terms or conditions (whether as to price or otherwise) on or subject to which goods or services are or are sought to be supplied, or (b) to the manner in which those terms or conditions are communicated to persons to whom goods are or are sought to be supplied or for whom services are or are sought to be supplied, or (c) to promotion (by advertising, labelling or marking of goods, canvassing or otherwise) of the supply of goods or of the supply of services, or (d) to methods of salesmanship employed in dealing with consumers, or (e) to the way in which goods are packed or otherwise got up for the purpose of being supplied, or (f) to methods of demanding or securing payment for goods or services supplied.

Part III Additional Functions of Director for Protection of Consumers

Part IV Functions of Director and Commission in Relation to Monopoly Situations and Uncompetitive Practices

Part V Mergers

Part VI References to Commission other than Monopoly and Merger References

Part VII Provisions Relating to References to Advisory Committee or to Commission

Part VIII Additional Provisions relating to References to Commission

Part IX Amendments of Restrictive Trade Practices Acts

Part X

Part X

Part XI Pyramid Selling and Similar Trading Schemes

Part XII Miscellaneous and Supplementary Provisions

「1973공정거래법(Fair Trading Act 1973)」

최종 개정일: 2015년 11월 5일

□ 개 요 1948영국의 독점규제법과 1965독점 및 합병법을 대체하면서, 이 법들이 다루었던 문제들과 관련 문제들을 다루기 위하여, 그리고 1956독점규제법(the Restrictive Trade Practices Act 1956)과 1968독점규제법(the Restrictive Trade Practices Act 1968)을 개정하기 위하여 이 법은 제정되었다. 그리고 피라미드형식의 판매나 이와 유사한 무역형태와 관련된 조항을 신설하였고 1968상품공시법(the Trade Descriptions Act 1968)의 제30조2항에서 4항까지의 내용을 대체하는 조항을 신설하였다.

□ 목 차

제1편 개관

8. 수출 독점상황

(1) 이 법의 목적상 다음과 같은 경우가 수출 독점에 해당된다.

(a) 영국에서 생산된다고 여겨지는 상품의 적어도 1/4이 한 사람 및 동일인에 의해 생산되는 경우, 또는 (b) 영국에서 생산된다고 여겨지는 상품의 적어도 1/4이 내부적으로 연계된 기업의 하나 및 동일 그룹에 의하여 생산되는 경우 . . .

(2) 다음의 상황에 영국으로부터 수출되는 품목에 독점의 상황이 있다고 여겨진다.

(a) 영국에서 상품의 수출을 막거나 제한하는 것, 이와 관련 하여 제한되거나 왜곡된 경쟁에 관련되는 하나 또는 그 이상의 합의 (b) 그러한 합의가 영국산 모든 상품의 적어도 1/4과 관련된 경우

(3) 영국에서 어떤 특정한 시장으로 수출되는 상품과 관련하여 다음과 같은 경우에 독점상황이 존재하는 것으로 된다.

(a) 어떤 경로로든 그러한 시장으로 상품의 공급을 막거나 제한하는 것, 이와 관련하여 제한되거나 왜곡된 경쟁에 관련 되는 하나 또는 그 이상의 합의 (b) 그러한 합의가 영국산 모든 상품의 적어도 1/4과 관련된 경우

Part II 소비자보호자문위원회

13. “소비자 무역 관행”의 의미

이 법에서 “소비자 무역 관행”은 현재 소비자에게 상품 또는 용역공급과 소비자와 연계된 모든 관행 및 다음과 관련된 것을 의미한다. (a) 공급되는 상품이나 용역에 대한 계약조건 (b) 그러한 계약조건이 커뮤니케이션 되는 방법 (c) 상품이나 용역 공급의 촉진(광고, 상표, 캠페인 등) (d) 소비자 대응을 위하여 이용되는 판매기술수단 (e) 상품이 포장되는 방식이나 기타 제공됨을 목적으로 사용되는 것들 (f) 공급된 상품이나 용역의 지불 보증이나 요구를 위한 수단

Part III 소비자보호감독관의 추가적인 기능

Part IV 독점과 비경쟁적 관행과 관련된 감독관과 위원회의 기능

Part V 합병

Part VI 독점 및 합병관 관련된 이외의 위원회

Part VII 자문위원회나 위원회와 관련된 조항

Part VIII 위원회와 관련된 부가조항

Part IX 제한적 무역 관행 법의 개정

Part XI 피라미드 판매 및 이와 유사한 무역 전략

Part XII 기타 및 보충 조항