「연방 자동차 안전 기준」 (연방규정 제49편 제571.500조)
∙ 국가‧지역: 미국 ∙ 규정번호: 연방관보제33-19703호(제정), 연방관보제86-1298호(개정) 연방규정 제49편 제571부(현행) ∙ 제정일: 1968년12월25일 ∙ 개정일: 2021년1월8일
This standard specifiesrequirements for low-speedvehicles.
이 기준은 저속차량에 대한 요건을 명시한다.
The purpose of this standard isto ensure that low-speedvehicles operated on the publicstreets, roads, and highwaysare equipped with the minimummotor vehicle equipmentappropriate for motor vehiclesafety.
이 기준은 공공 도로와 국도에서 운행하는 저속차량이 자동차안전에 적합한 최소한의 자동차장비를 장착하도록 함을 목적으로 한다.
This standard applies to lowspeed vehicles.
이 기준은 저속차량에 대하여 적용한다.
(a) When tested in accordancewith test conditions in S6 andtest procedures in S7, themaximum speed attainable in1.6 km (1 mile) by each lowspeed vehicle shall not morethan 40 kilometers per hour (25miles per hour). (b) Each low-speed vehicleshall be equipped with: (1) Headlamps, (2) Front and rear turn signallamps, (3) Taillamps, (4) Stop lamps, (5) Reflex reflectors: one redon each side as far to the rearas practicable, and one red onthe rear, (6) An exterior mirror mountedon the driver's side of thevehicle and either an exteriormirror mounted on thepassenger's side of the vehicleor an interior mirror, (7) A parking brake, (8) A windshield that conformsto the Federal motor vehiclesafety standard on glazingmaterials (49 CFR 571.205). (9) A VIN that conforms to the requirements of part 565Vehicle Identification Numberof this chapter, and (10) A Type 1 or Type 2 seatbelt assembly conforming toSec. 571.209 of this part,Federal Motor Vehicle SafetyStandard No. 209, Seat beltassemblies, installed at eachdesignated seating position. (11) Low-speed vehicles shallcomply with the rear visibilityrequirements specified inparagraphs S6.2 of FMVSSNo. 111. (12) An alert sound as requiredby § 571.141.
(a) S6의 검사 조건과 S7의 검사 절차에 따라 검사하였을 때,각 저속차량이 1.6킬로미터(1마일)에서 도달할 수 있는 최대속도가 시속 40킬로미터(시속25마일)를 초과하여서는 아니된다. (b) 각 저속차량은 다음 각 호를 모두 장착하여야 한다: (1) 전조등 (2) 앞면과 후면 방향지시등 (3) 후미등 (4) 제동등 (5) 후부반사기: 가능한 한 후방에 가까운 옆면에 각각 적색 1개, 후방에 적색 1개 (6) 운전자석 쪽에 장착된 실외후사장치를 비롯하여 승객석쪽에 장착된 실외후사장치 또는 실내후사장치 (7) 주차제동장치 (8) 유리에 대한 연방 자동차안전 기준(연방규정 제49편 제571.205조)을 따르는 앞면창유리(9) 이 장 제565부 차대번호(VIN)의 요건을 따르는 차대번호 (10) 이 부 제571.209조 연방자동차 안전 기준 제209호 좌석안전띠장치를 준수하는 제1형 또는 제2형 좌석안전띠장치로서, 각 지정 좌석에 설치된 것 (11) 저속차량은 연방 자동차안전 기준 제111호의 S6.2에서 명시하는 후방 시계범위 요건을 준수하여야 한다. (12) 제571.141조에서 요구하는경고음
Each vehicle must meet the performance limit specified inS5(a) under the following testconditions. S6.1.2. Wind speed. The wind speed is not greater than 5 m/s (11.2 mph). S6.2. Road test surface. S6.2.1. Pavement friction. Unless otherwise specified, the road test surface produces a peak friction coefficient (PFC) of 0.9 when measured using a standard reference test tire that meets the specifications of American Society for Testing and Materials (ASTM) E1136, “Standard Specification for A Radial Standard Reference Test Tire,” in accordance with ASTM Method E1337-90, “Standard Test Method for Determining Longitudinal Peak Braking Coefficient of Paved Surfaces Using a Standard Reference Test Tire,” at a speed of 64.4km/h (40.0 mph), without water delivery (incorporated by reference; see 49 CFR 571.5). S6.2.2. Gradient. The test surface has not morethan a 1 percent gradient in the direction of testing and not more than a 2 percent gradient perpendicular to the direction of testing. S6.2.3. Lane width.The lane width is not less than3.5 m (11.5 ft). S6.3. Vehicle conditions. S6.3.1. The test weight for maximum speed is unloaded vehicle weight plus a mass of 78 kg(170 pounds), including driver and instrumentation. S6.3.2. No adjustment, repair or replace ment of any component is allowed after the start of the first performance test. S6.3.3. Tire inflation pressure. Cold inflation pressure is not more than the maximum permissible pressure molded on the tire sidewall. S6.3.4. Break-in. The vehicle completes the manufacturer's recommended break-in agenda as a minimum condition prior to beginning the performance tests. S6.3.5. Vehicle openings. All vehicle openings (doors, windows, hood, trunk, convertible top, cargo doors, etc.) are closed except as required for instrumentation purposes. S6.3.6. Battery powered vehicles. Prior to beginning the performance tests, propulsion batteries are at the state of charge recommended by the manufacturer or, if the manufacturer has made nore commendation, at a state of charge of not less than 95 percent. No further charging ofany propulsion battery is permissible. S6.1. Ambient conditions. S6.1.1. Ambient temperature.The ambient temperature is anytemperature between 0 °C(32 °F) and 40 °C (104 °F).
각 차량은 다음의 검사 조건하에 S5(a)에서 명시하는 성능기준을 충족하여야만 한다. S6.1 주변 조건 S6.1.1 주변 온도주변 온도는 섭씨 0도(화씨 32도)와 섭씨 40도(화씨 104도)사이의 온도를 말한다. S6.1.2 풍속 풍속은 초속 5미터(시속 11.2마일) 이하이다. S6.2 주행 검사 노면 S6.2.1 포장도로 마찰 달리 명시하지 아니하는 이상,주행 검사 노면은 미국재료시험협회(ASTM)의 E1136, "레이디얼 표준 검사용 타이어에 대한 표준규격"의 규격을 충족하는 표준 검사용 타이어(SRTT)를 사용하여, ASTM 검사법 E1337-90, "표준 검사용 타이어를 사용한 포장노면에서의 종단면 최대브레이크 계수 결정을 위한 표준검사법"에 따라 시속 64.4킬로미터(시속 40 마일)의 속도에서, 물을 분사하지 아니하고 측정할 때 0.9의 최대마찰계수(PFC)를 생성한다(인용 기준을 포함, 연방규정 제49편 제571.5조 참고). S6.2.2 경사도 검사 노면은 검사 방향으로 1%이하의 경사도 그리고 검사 방향에서 수직으로 2% 이하의 경사도를 가진다. S6.2.3. 차선 폭 차선 폭은 3.5미터(11.5피트) 이상으로 한다. S6.3. 차량 조건 S6.3.1. 최대 속도에 대한 검사 중량은 공차중량에 운전자와 기기를 포함한 78킬로그램(170파운드)의 무게를 더한 것이다. S6.3.2. 첫 번째 성능검사의 시작 이후에는 구성품의 조정, 수리 또는 교체를 허용하지 아니한다. S6.3.3. 타이어 공기압 냉간 시 공기압은 타이어 사이드월에 표기된 최대허용공기압을 넘지 아니한다. S6.3.4. 시운전 차량은 성능검사 시작 전의 최소 조건으로서 제조업자가 추천하는 시운전을 완료한다. S6.3.5. 차량 개구부 기기 목적상 필요한 때를 제외하고 모든 차량 개구부(문, 창문, 후드, 트렁크, 컨버터블 천정, 화물적하구의 문 등)는 닫아둔다. S6.3.6. 축전지로 움직이는 차량성능검사 시작 전에, 구동축전지는 제조업자가 권장하는 충전상태, 또는 제조업자의 권장사항이 없는 때에는 95% 이상의 충전 상태로 둔다. 구동축전지의 추가 충전은 허용하지 아니한다.
Each vehicle must meet the performance limit specified in S5(a) under the following test procedure. The maximum speed performance is determined by measuring the maximum attainable vehicle speed at any point in a distance of 1.6 km(1.0 mile) from a standing start and repeated in the opposite direction within 30 minutes. [63 FR 33216, June 17, 1998, as amended at 68 FR 43972, July 25, 2003; 79 FR 19249, Apr. 7, 2014; 81 FR 90521, Dec. 14, 2016]
각 차량은 다음의 검사 절차에 따라 S5(a)에 명시하는 성능기준을 충족하여야만 한다. 최고속도 성능은 정지 상태에서 출발한 후 1.6 킬로미터(1.0 마일) 이내 거리의 어느 한 지점에서 도달할 수 있는 최고 차량 속도를 측정하고 이를 30분 이내에 반대 방향으로 반복하여 결정한다. (연방관보제63-33216호, 1998.6.17., 다음으로각각개정되었음. 연방관보제68-43972호, 2003.7.25.; 연방관보제79-19249, 2014.4.7.; 연방관보제81-90521호, 2016.12.14.)
「연방 자동차 안전 기준」 (연방규정 제49편 제571.500조)
∙ 국가‧지역: 미국 ∙ 규정번호: 연방관보제33-19703호(제정), 연방관보제86-1298호(개정) 연방규정 제49편 제571부(현행) ∙ 제정일: 1968년12월25일 ∙ 개정일: 2021년1월8일