로고

「1999년 필리핀청정대기법」 (제11조-제12조)

• 국 가 ‧ 지 역: 필리핀 • 법률번 호: 공화국법 제8749호 • 제 정 일: 1999년 6월 23일

SEC. 11. Air Quality Control Techniques. –

Simultaneous with the issuance of the guideline values and standards, the Department, through the research and development program contained in this Act and upon consultation with the appropriate advisory committees, government agencies and LGUs, shall issue, and from time to time, revise information on air pollution control techniques. Such information shall include:

(a) Best available technology and alternative methods of prevention, management and control of air pollution;

(b) Best available technology economically achievable which shall refer to the technological basis/standards for emission limits applicable to existing, direct industrial emitters of non-conventional and toxic pollutants; and

(c) Alternative fuels, processes and operating methods which will result in the elimination or significant reduction of emissions.

Such information may also include data relating to the cost of installation and operation, energy requirements, emission reduction benefits, and environmental impact or the emission control technology. The issuance of air quality guideline values, standards and information on air quality control techniques shall be made available to the general public: Provided, That the issuance of information on air quality control techniques shall not be construed as requiring the purchase of certain pollution control devices by the public.

SEC. 12. Ambient Air Quality Guideline Values and Standards. –

The Department, in coordination with other concerned agencies, shall review and/or revise and publish annually a list of hazardous air pollutants with corresponding ambient guideline values and/or standard necessary to protect public health and safety, and general welfare. The initial list and values of the hazardous air pollutants shall be as follows:

(a) For National Ambient Air Quality Guideline for Criteria Pollutants:

a Maximum limits represented by ninety-eight percentile (98%) values not to exceed more than once a year. b Arithmetic mean c SO2 and Suspended Particulate matter are sampled once every six days when using the manual methods. A minimum of twelve sampling days per quarter or forty-eight sampling days each year is required for these methods. Daily sampling may be done in the future once continuous analyses are procured and become available. d Limits for Total Suspended Particulate Matter with mass median diameter less that 25-50 μm. e Annual Geometric Mean f Provisional limits for Suspended Particulate Matter with mass median diameter less than 10 microns and below until sufficient monitoring data are gathered to base a proper guideline. g Evaluation of this guideline is carried out for 24-hour averaging time and averaged over three moving calendar months. The monitored average value for any three months shall not exceed the guideline value.

(b) For National Ambient Air Quality Standards for Source Specific Air Pollutants from Industrial Sources/Operations:

1 Pertinent ambient standards for Antimony, Arsenic, Cadmium, Asbestos, Nitric Acid and Sulfuric Acid Mists in the 1978 NPCC Rules and Regulations may be considered as guides in determining compliance. 2 Ninety-eight percentile (98%) values of 30-minute sampling measured at 25ºC and one atmosphere pressure. 3 Other equivalent methods approved by the department may be used.

The basis in setting up the ambient air quality guideline values and standards shall reflect, among others, the latest scientific knowledge including information on:

(a) Variable factors, including atmospheric conditions, which of themselves or in combination with other factors may alter the effects on public health or welfare of such air pollutant;

(b) The other types of air pollutants which may interact with such pollutant to produce an adverse effect on public health or welfare; and

(c) The kind and extent of all identifiable effects on public health or welfare which may be expected from the presence of such pollutant in the ambient air, in varying quantities.

The Department shall base such ambient air quality standards on World Health Organization (WHO) standards, but shall not be limited to nor be less stringent than such standards.

「1999년 필리핀청정대기법」 (제11조-제12조)

• 국 가 ‧ 지 역: 필리핀 • 법률번 호: 공화국법 제8749호 • 제 정 일: 1999년 6월 23일

제11조 대기질 관리 기술

환경자원부는 동 법이 포함하는 연구 개발 사업, 그리고 관계 자문위원회, 정부기관 및 지방정부단체와의 협의를 통해, 지침과 기준치를 발표함과 더불어 대기질 관리 기술에 대한 정보를 공개하고 때때로 수정하여야 한다. 이와 같은 정보는 다음의 내용을 포함한다.

1

조 항 호 목의 기호는 원문의 기호를 사용하지 않고 우리나라 법령 체계에 맞추어 다음과 같이 변경하여 표시한다. SEC. 1. 제1조 (a) ① 또는 제1항 (1) 1. 또는 제1호

① 대기 오염의 방지, 관리 및 규제에 가장 적절하고 이용가능한 기술과 대안,

② 신형 독성 오염물질을 직접적으로 배출하는 기존 산업에 적용될 배출 제한의 기술적 기반/기준을 나타내는, 경제적으로 실현가능하며 가장 적절하고 이용가능한 기술,

③ 배기가스를 제거하거나 상당히 감소시키는 대체 연료, 절차 및 운영방법.

이와 같은 정보는 설치 및 운영 비용, 에너지 조건, 배출 감소 편익, 환경에 미치는 영향, 또는 배출 관리 기술에 대한 자료도 포함할 수 있다. 대기질 관리 지침 및 기준치, 그리고 대기질 관리 기술 정보에 대한 발행물은 일반 대중에게 공개되어야 한다. 단, 대기질 관리 기술 정보의 공개가 대중의 특정 오염물질 관리 장치 구입 의무로 해석되지 않는다.

제12조 대기청정도 측정 지침 및 기준치

환경자원부는 공중 보건과 안전,그리고 공공 복지 보호에 필요한 관련 지침과 기준에 따라, 유해 대기오염물질 목록을 기타 유관 기관과 공동으로 매년 검토하고/또는 수정, 발표해야 한다. 최초의 대기오염 유해 물질 목록과 수치는 다음과 같다.

그림1-1
그림1-1

① 기준 오염 물질의 대기청정도 국가 지침

a 백분위 점수 98에 달하는 최대 한도이며, 1년에 1회 이상 초과하면 안 됨. b 산술평균 c 수동 측정 시, 이산화황과 부유물 측정은 6일에 한 번으로 한다. 이 경우, 측정 기간은 분기당 최소 12일 또는 연간 48일이어야 한다. 연속분석이 확보되고 가능해진 뒤에는 측정을 매일 할 수 있다. d 질량중앙지름이 25-50 μm 미만인 전체부유미립자에 대한 제한. e 연간 기하 평균 f 적절한 지침 마련을 위한 충분한 측정자료가 쌓일 때까지 적용될 질량중앙지름이 10 마이크론 미만인 부유미립자의 임시 한계. g 이 지침에 대한 평가는 24시간 평가시간으로 진행하며, 3개월 자료의 평균을 구한다. 모든 3개월 간의 평균 측정치는 지침상의 수치를 넘어서는 안 된다.

그림1-2
그림1-2

그림2-1
그림2-1

② 산업 배출원/현장에 특정되는 대기오염 배출원의 대기청정도 국가 지침

1 1978 NPCC 규칙 상의 안티몬, 비소, 카드뮴, 석면, 질산 및 황산 안개에 대한 적정기준을 지침으로 참고하여 규정 수준을 결정할 수 있다. 2 섭씨 25도, 1기압에서 30분간 측정한값의 98 백분위의 수치. 3 관계 부처에서 승인한 기타 동등한 방법을 사용할 수 있다.

그림2-2
그림2-2

대기청정도 측정 지침 및 기준은 다음에 대한 정보를 포함한 최첨단 과학 지식을 바탕으로 마련되어야 한다.

① 그 자체로 혹은 다른 요소와 결합하여, 대기 오염의 공공 보건이나 안녕에 대한 영향에 변화를 주는 대기 환경을 비롯한 가변요소,

② 공중 보건이나 안녕에 역효과를 발생시키는 오염 물질과 상호작용할 수 있는 기타 대기오염물질,

③ 공기 중 존재하는 오염물질의 양에 따라 공중 보건이나 안녕에 영향을 미칠 것으로 예상되는 모든 확인 가능한 영향의 종류와 범위.

환경자원부는 세계보건기구에서 제시하는 기준을 바탕으로 대기청정도 측정 지침 및 기준을 마련해야 하나, 그 기준만 바탕으로 하거나 그 기준보다 완화되어서는 아니 된다.