본문 바로가기 주 메뉴 바로가기
동향 보고서

법제동향

미국 환경청 차량 연료 및 연료용기로부터의 배출되는 벤젠, 기타 유해가스 감축의무화 규정도입
  • 작성일 2007.02.12.
  • 조회수 1669
미국 환경청 차량 연료 및 연료용기로부터의 배출되는 벤젠, 기타 유해가스 감축의무화 규정도입의 내용

미국 환경청 차량 연료 및 연료용기로부터의 배출되는 벤젠, 기타 유해가스 감축의무화 규정도입

환경단체의 압력에 따라 미국행정부가 제정한 새로운 행정입법(government rules)으로 인하여 휘발유(gasoline), 차량, 또는 연료용기로부터 배출되는 유해가스가 많이 줄어들 것으로 보인다.  2009년에서 2011년 사이에 시행될 예정인 새로운 규정에 따라 다음 20년동안 승용차로부터 발생되는 벤젠과 다른 공해물질의 배출량은 약 80퍼센트정도 줄어들 것이라고 미행정부는 전했다.

미국 환경청(Environmental Protection Agency)에 따르면 새로운 규정은 휘발유의 벤젠기준과 유해가스증발을 줄이기 위한 연료용기기준을 강화하고, 저온에서 차량시동시에도 오염물질을 줄여주는 엔진설치(cleaner-starting engines in cold temperatures)를 의무화하고 있다.

 

미국 환경청장인 Stephen Johnson은 “미국인들은 그들의 차량을 소중하게 여긴다. 연료나 배기가스 오염(exhaust pollution)으로부터 공기를 맑게 함으로써, 운전자의 건강과 더 깨끗한 환경이라는 목표를 더 용이하게 달성할 것이다”라고 말하였다.

 

법원의 명령에 의하여 미국 환경청은 정유회사에 대하여 2011년까지 연료에 벤젠함유량을 현재의 0.97퍼센트에서 평균 0.62퍼센트이하가 되도록 하여야 하는데, 새로운 규정은 이러한 법원의 명령에도 부합한다. 새로운 규정은  배출권거래제도(trading program)을 신설하였는데, 이 제도에 따라 정유회사는 새로운 기준을 충족하기 위하여 배출방지시설을 설치하는 대신 다른 회사로부터 배출권을 구매할 수도 있다.

 

벤젠은 매우 유독한 발암물질로 알려져 있고, 미국 대부분의 지역에서 암을 유발하는 가장 위험한 물질중의 하나이다.

벤젠 배출에 대한 보다 엄격한 기준을 찬성하면서도, 일부 비판자들은 배출권거래제도로 인하여 일부 정유회사는 휘발유에 포함된 벤젠함유량을 줄이는 것을 피할 수 있고, 오히려 벤젠함유량을 증가시킬 수도 있을 것이라고 우려한다.

 

이에 대하여 환경청은 새로운 기준은 올바른 방향이라고 한다.  벤젠기준은 정유회사에 따라 그 편차가 매우 크기 때문에 모든 정유회사에 대하여 동시에 동일한 벤젠기준을 충족하라고 요구하는 것은 많은 정유회사에 감당할 수 없는 비용을 부담시킬 것이기 때문이라고 한다.


배출권거래제도는 전국적인 평균을 설정함으로써 정유회사에게 그들이 목표로 하는 벤젠감축량에 있어 융통성을 부여할 수 있을 것이다. 결과적으로 정유회사의 막대한 비용부담은 줄여주면서, 이와 동시에 전체적인 벤젠량은 줄일 수 있을 것이라고 한다.

 

출처: http://news.findlaw.com  Matthew Daly A.P. 기자 2007. 2. 9.

======================================================================================================================================

 

U.S. environment agency's rules cut benzene, other air toxics for cars, fuel, containers By MATTHEW DALY Associated Press Writer

 

(AP) - WASHINGTON-Toxic fumes from gasoline, motor vehicles and fuel containers would be cut significantly under new U.S. government rules the Bush administration developed under legal pressure from environmental groups.


The new requirements, to go into effect between 2009 and 2011, would reduce toxic emissions of benzene and other pollutants from passenger vehicles by 80 percent in the next two decades, the government said.


The Environmental Protection Agency said the new rules would toughen benzene standards for gasoline, require cleaner-starting engines in cold temperatures and tighten fuel container standards to reduce the evaporation of harmful fumes.


"Americans love their cars. By clearing the air from tons of fuel and exhaust pollution, President Bush and EPA are paving the road toward healthier drivers and a cleaner environment," said EPA Administrator Stephen Johnson.


The new rule meets a court order that EPA require refineries to meet an average 0.62 percent benzene fuel limit by 2011, down from the current average of 0.97 percent. The proposal also would create a trading program that would allow refineries to buy emissions credits to meet the new limit, rather than install emissions controls.


Benzene is a highly toxic pollutant that is known to cause cancer, and is one of the worst sources of cancer risk in many parts of the country.


While hailing the stricter standards for benzene emissions, some critics attacked the credit-trading program, which they said would allow refineries in some parts of the country to avoid reducing - or even increase - benzene levels in their gasoline.


"Having benzene levels go down in Newark, New Jersey won't do much for the health of people in Portland, Oregon," said Emily Figdor of U.S. Public Interest Research Group.


She and other critics called it disappointing that EPA would "undermine" its own program by adopting the trading plan.


Pacific Northwest lawmakers have complained that because much of the region's gasoline comes from benzene-rich oil from Alaska, its gasoline has nearly twice as much benzene as the national average.


The EPA defended the standards. Because benzene levels vary widely from refinery to refinery, a program that required all refiners to reach the same benzene level at the same time would be extremely costly for a large number of refineries, said EPA spokesman John Millett.


By setting a national average, the programs provides refiners "a degree of flexibility in the amount of benzene reduction they pursue," resulting in an overall reduction in benzene levels while minimizing extremes in costs, Millett said.


The EPA plan would set new evaporative standards for fuel containers, beginning in 2009. It would require, starting in 2010, that passenger vehicles started up at cold temperatures emit fewer pollutants.


And, by 2011, the agency would require that all gasoline, which is now allowed to contain little more than 1 percent benzene, have only 0.62 percent or less benzene.


Congress required EPA to issue mobile source air toxic regulations by 1995. Two environmental groups, represented by environmental law firm Earthjustice, won a court order in 2005 forcing EPA to issue a preliminary proposal last year and a final rule by Friday.

2007-02-09T17:11:42Z 

연관 법령 데이터 제공
연관 법령
데이터가 없습니다.
  • 세계법제정보센터에 게재되어 있는 외국법령에 대한 저작물은 외국법령에 대한 국민들의 이해를 높이기 위한 참고사항일 뿐, 어떠한 법적 효력도 부여되지 않음을 알려드립니다.법적 효력을 갖는 외국법령 정보를 획득하기 위해서는 외국정보 등 공인된 정보원을 이용하시기 바랍니다.
    공공누리 제1유형:출처표시본 공공저작물은 공공누리 "공공누리 제1유형:출처표시" 조건에 따라 이용할 수 있습니다.

목록으로

열람한 정보 숨기기

내가 열람한 법제정보

  • 열람 정보가 없음
상단으로 이동